Ferie og mad

20. februar 2012

Alder:
7 mdr.

Ferie og mad

Kære Helen.

Jeg har en datter på 7 måneder som vi skal på ferie med om små 2 uger.

Min datter er nu så gammel at hun får havregrød med frugtmos til morgen og kartoffel/grøntsagsmos til frokost med lidt i hånden og lige begyndt (2 dage) at supplere med små rugbrødshapser med sildepostej og leverpostej. Efter sin middagslur får hun grød (forskellige slags) med frugtmos og til aften kartoffel/grøntsagsmos med lidt kød/fisk de fleste dage. Og lidt smagsprøver fra vores tallerkener. Derudover vand af kop og bryst X 5

Mit spørgsmål går på hvad jeg gør på ferien?
Havde forestillet mig noget færdiggrød incl frugt og nogle glas mos til de ...

Annonce

... første dage. Vi bor et sted med all inclusive så ville jo gerne give hende noget fra buffeten. Er der for meget salt og krydderier i alm mad til hende når det kun er 1 uge? F.eks. ris m sovs..
Er der noget jeg skal overveje i forhold til dette?

Er det vigtigt hun i denne alder for kød hver dag (også herhjemme) når hun også ammes ofte og får protein der?

Der er ca 22 grader og opvarmet pool, vi har badedragt med uvi beskyttelse og hun ligger jo ikke i solen men i klapvogn og vandet skal hun da have solcreme på ik? (mener godt de må når de er over 6 måneder)

Har du andre gode råd til ferie jeg skal have med på vejen?

Med venlig hilsen
Luise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina